داشتن یه وبلاگ شاخ، آرزوی خیلی از وبلاگ نویس هایه و توی این پست میخوام ویژگی های یه وبلاگ شاخ رو براتون به رشته تحریر در بیارم.


اول از همه دوستان میپرسن که:
تعریف وبلاگ شاخ از نظر شما چیه؟
وبلاگ شاخ، وبلاگی هست که تعداد خوانندگان ثابت زیاد و هر روز کلی کامنت و یه سری موارد دیگه داشته باشه.

حالا میخواهم بهتون یه نکته هایی رو برای داشتن وبلاگ شاخ یاد بدم که باعث نشون دادن شما به عنوان فردی شاخ و خیلی خفن توی دنیای بلاگرا میشه.

1- داشتن لینکدونی پر و پیمون

شما هم حتما این باکس های کناری وبلاگ ها رو دیدین؛ که معمولا با عنوان های: "لینک های روزانه" یا "پیوند ها" نمایش داده میشن، البته بعضی بلاگر ها این اسمای پیشفرض رو عوض کردن و به جاش عنوان های جذاب تری گذاشتن.
حالا برای شاخ نشون دادن خودتون بیاد یه باکس پر از لینک داشته باشین :|
هر چی بیشتر بهتر، پیشنهاد میشه که اگه وبلاگ لینک میکنید وبلاگ هایی رو لینک کنید که توی سرویس دهنده های قدیمی ساخته شدن، مثل بلاگفا که دیگه قدیمی تر از اون نداریم. و حدالامکان وبلاگ هایی رو لینک کنید که محتوای جذابی دارن یا حداقل برای خودتون جذاب بودن.

2- چند تا دوست داشته باشین

این که شما پست میزاری زیرش کلی سئوال و جواب و حال و احوال پرسی راه بیافته فقط با داشتن چند تا دوست خوب اتفاق میافته.
این جوری هم شما از حال و احوال دوستاتون خبر دار میشین هم این که زیر پست هاتون شلوغ میشه و یه جورایی خواننده های ثابتتون حساب میشن.

3-خلاقیت به خرج بدین

متفاوت باشین و عنوان های قسمت های مختلف وبلاگ مثل: درباره من و تماس با من و این باکس های کنار وبلاگ و... رو تغییر بدین، همچنین توی نوشتن پست هاتونم خلاقیت داشته باشین و سعی کنین پست های جذاب بنویسین.

4- یه قالب توووووپ داشته باشین

یه قالب خوشگل و منحصر به فرد واسه خودتون پیدا کنین و لوگو و این جور چیزای خوشگل دیگه واسه قالبتون طراحی کنین و بندازین رو وبلاگتون تا هم خودتون باهاش حال کنین هم کاربراتون.

5- شجره نامه وبلاگی داشته باشین

میتونین یه پست یا صفحه یا هر چیز دیگه ای درست کنین و توی اون شجره نامه خودتونو بنویسین در این مورد چند تا توصیه مهم هست:

حداقل باید سابقه 1 سال فعالیت توی بلاگفا رو داشته باشین، بلاگفا بابابزرگ همه سرویسا حساب میشه و هنوزم کلی وبلاگ فعال داره و اگه یکی دو تا وبلاگم توی ااونجا داشته باشین که دیگه عالیه.

حداقل توی 2 تا سرویس دهنده وبلاگ فعالیت داشته باشین، هر چی تعداد مهاجرت های شما به سرویس دهنده های مختلف بیشتر باشه خفن تره.

هدف کلی ما از نوشتن این شجره نامه اینه که به بقیه بگیم، آره ما ادم خیلی سابقه داری هستیم و همه جا بودیم.


6-یه گروه شاخ تشکیل بدین

اگه دوستی دارین که وبلاگ شاخی داره برین و با اون و چند تا نفر دیگه یه اکیپ چند نفره تشکیل بدین و... اگه هم دوستی ندارین که وبلاگ شاخ داشته باشه برین و با چند تا وبلاگ نویس شاخ که فازشون با فاز شما یکیه و ازشون خوشتون میاد دوست بشین و یه اکیپی بزنین.
همیشه میگن یه دست صدا نداره :/

7- دنبال کردن وبلاگ های شاخ ممنوع

مورد 6 اختیاریه و بعضی وبلاگ نویسای شاخ ازش استفاده میکنن و بعضی ها هم استفاده نمیکنن حالا شما یا باید به مورد 6 عمل بکنین یا به مورد 7، همزمان نمیشه به دو تا مورد عمل بکنین چون باعث پیش اومدن سوء تفاهم میشه.
در کل شما همون اول باید فاز خودتونو مشخص کنین که یه آدم دپ و کم حرف هستین یا یه آدم پرحرف که کلی دوست و اشنا داره.
اگه ادم دپی هستین و فاز دپ ورداشتین باید به روش 7 عمل کنین و اگه ادم پرحرفی هستین و فاز دوستی و این جور چیزا دارین که باید به مورد 6 عمل بکنین.

در این مورد شما اصلا هیچ گونه فعالیتی در وبلاگ های شاخ هم فاز خودتون ندارین و به صورت خیلی قایمکی اون هارو زیر نظر دارین از جمله مواردی که باید زیر نظر داشته باشین:
  • امار وبلاگ
  • کسایی که کامنت میزارن
  • و...
ولی اصلا نباید باهاشون ارتباط برقرار بکنین یه جورایی هر کدومتون راه خودشو میره و به اون یکی کاری نداره. اصلا چه معنی میده یه وبلاگ نوس شاخ همه جا اظهار نظر بکنه :/

نتیجه گیری

این ها مواردی بود که با نقد و برسی های بسیار طاقت فرسا و مشقت بار بهشون رسیدم و الان هم برای شما به رشته تحریر در اوردمشون.

استفاده از اینا نوشته ها و داشتن یه وبلاگ شاخ در حال حاضر [ میتونین مثل ادم یه وبلاگ درست کنین و کم کم شاخ بشین یا هم این که یه شبه با روش های فیک شاخ بشین ] میتونه تاثیر شگرفی توی شاخ شدن شما داشته باشه.

البته بازم پیشنهاد من بر اینه که از این روش ها استفاده کنین ولی به صورت درست و واقعی و اصلا پیشنهاد نمیکنم به صورت فیک از این روشا استفاده بکنین، چون افراد با تجربه تر با دیدن نوشته هاتون متوجه میشن که چقدر چیزی بارتونه :)

پ ن : میتونین بعضی از این روش هایی رو که گفتم زیر پا بزارین و انجام ندینش، ولی طبق تجربه شخصی خودم اگه میخواین شاخ بشین همه شو انجام بدین.

مثل همیشه باشد که آدم شویم :|