چند وقتیه که دیگه صغیر و کیبر توی گوشیشون فیلترشکن دارن، بچه ابتدایی سرور V2ray ران میکنه، ممد از بقالی سر کوچه اومده بیرون و چسبیده به کرک اکانت vpn، اصغر سرور گرفته و پروکسی اختصاصی میزنه،  هر روز پروتکل های جدید میاد و خلاصه که همه دسترسی به فیلترشکن رو دارن.

به خاطر بحثای کاری هر روز باید با افراد مختلفی از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنیم، حالا یکی میگه تلگرام دارم، یکی میگه فرقی نداره همه چی دارم، یکی ایتا و...

ولی هنوز راه ارتباطی با بعضی ها فقط از طریق واتساپه :/ یعنی طرف 4 ماهه تو تلگرام نیومده ولی ثانیه ای واتساپ رو چک میکنه، و توی تماس تلفنی هم تاکید داره که فقط واتساپ دارم و بقیه نرم افزار رو ندارم اصلا!

دوس دارم اینارو گیر بیارم و بپرسم از این واتساپ کوفتی چی دیدی که هنوز هم ولش نمیکنی O_o
الان که هم تلگرام فیلتره هم واتساپ 
فقط بگو چرا داری از واتساپ استفاده میکنی؟


اصن واتساپ جلوی تلگرام سگ کی باشه :|
مقایسه واتساپ و تلگرام خودش اهانت به تلگرام حساب میشه :D
با این همه قابلیت های تلگرام هم که خجالت میکشم برم واتساپ نصب کنم -_-



در نهایت برسیم به بحث شیرین شبکه های اجتماعی ایرانی، در یک جمله اگه میخواین اعصاب و فکر و ذهن ارومی داشته باشین اصلا سمت این شبکه ها نرین اگه رفتین اصلا اصلا اصلا سراغ روبیکا نرین، اگه سراغ روبیکا رفتین، به هیچ وجه سراغ صفحه روبینو نرین!

باز حداقل بعضی از این شبکه ها باگ و مشکلات کمتری دارن ولی روبیکا فاجعس


به عنوان نتیجه گیری هم این مورد رو همیشه توی زندگیتون گوشه ذهنتون داشته باشین همون جوری که ادم به خاطر تنهایی سراغ رفیق های بد نمیره؛ شما هم به خاطر فیلترینگ سراغ پیامرسان ها و نرم افزارهای سطح پایین نرین حالا چه ایرانی/خارجی باشه.




پ ن: منظور از اسامی اول پست هیچ شخص خاصی نیست!
الکی الکی از پست قبلی حدودا 1 سال گذشته :(