اینم یکی دیگه از پویش هایی که توسط نقل بلاگ با عنوان کمکی از ما بر میاد؟ راه افتاده و یه سری از کاربرا هم توی این پویش شرکت کردند.(+) هدف کلی این پویش کمک به بیان برای رفع مشکلات مالی و یه جورایی به حکم یه جشن گلریزان رو داره تا بیان دوباره برگرده به روزای اوج خودش.
توی وبلاگ نقل بلاگ آورده شده که: 
خب توی این پویش قراره چه کاری انجام بشه؟
هر کس از حس و حال خودش در مورد بلاگ بیان بنویسه و بعد هم هر کاری، پیشنهادی، ایده ای برای رونق گرفتن این سرویس از دستش بر میاد رو بیان کنه!

به شخصه خیلی وقت پیش وبلاگ داشتم توی بلاگفا و بعد از مدتی رها شد به امون خدا (شایدم اصلا کلا حذف شده باشه) چند سال پیش به بهانه شرکت توی مسابقه و این حرفا دوباره برگشتم به دنیای وبلاگ نویسی، ولی این بار توی بیان
گذشت و گدشت و یه سری دوست پیدا کردم و با خیلی از وبلاگ نویسا اشنا شدم و...

حالا بیخیال اینا، مقدمه زیاد مهم نیست، بریم سر اصل مطلب...

پیشنهاد ها و ایده هایی برای کمک به بیان

خیلی از کسایی که توی این پوش شرکت کرده بودن توی مطالبشون نوشته بودن: « بیان هم بیاد مثل سرویس های دیگه مثل بلاگفا و... توی وبلاگ ها تبلیغات نشون بده »

راستش خودم با این کار زیاد موافق نیستم، به چند دلیل:


1- کسی که وبلاگ داره تولید محتوا میکنه و کلی زحمت میکشه که یه وبلاگ پر بازدید داشته باشه و شاید یه پولی هم در اورد از همین وبلاگش، حالا چه معنی داره یه سرویس دهنده ای مثل بلاگفا بیاد و توی وبلاگ این بنده خدا تبلیغات نشون بده و از بازدید کننده ها و ارزش و اعتبار اون وبلاگ برای پول در اوردن خودش استفاده کنه؟؟

2- اکثر کسایی که الان توی بیان وبلاگ دارن آوازه بیان رو توی سایتای دیگه شنیدن، البته از حق نگذریم هم سرویس دهنده خوبی بوده ولی خب اگه دوباره یه جستجو در مورد ویژگی های بیان بکنین به یکی از مواردی که می رسین اینه که بیان مثل بلاگفا توی وبلاگا تبلیغات نشون نمیده و خیلی از کاربرا به همین دلیل از سرویس هایی که تبلیغات نشون میدن توی وبلاگا به بیان مهاجرت کردن.

3- حالا اگه الان بیان بیاد و برای رهایی از مشکلات مالی یه سری ویژگی های خودشو از بین ببره شاید الان مشکل مالی حل بشه ولی بعدا از ویژگی های بیان کم میشه و در گذر زمان دیگه فرقی با سرویس دهنده های رده چندمی وبلاگ نداره.

پ ن: البته الان بیشتر کاربرا خودشون راضی شدن که تبلیغات توی وبلاگ هاشون نمایش داده بشه و یه سری نظراتی هم هست که باعث میشه این روند نشون دادن تبلیغات بهتر بشه، مثل:

میشه تبلیغاتی که گذاشته میشه به صورت رندوم باشه و هر دفعه به صورت تصادفی توی وبلاگ نمایش داده بشه یا نمایش داده نشه.

اگه تبلیغات گذاشته شد حتما یه گزینه جدید برای حذف تبلیغات به بسته های امکانات اختیاری اضافه بشه، که افراد با پرداخت مبلغی بتونن این تبلیغات رو حذف کنن.

یا این که تبلیغات فقط برای وبلاگ های پر بازدید نمایش داده بشه یا وبلاگ هایی که بیشتر از میزان خاصی بازدید کننده در روز دارن.

البته میشه بیان یه درصدی از سودش از تبلیغات توی وبلاگ ها رو به خود وبمسترها و وبلاگ نویس ها بده.


بعضی ها هم گفته بودن که یه تجدید نظری توی قیمت و هزینه های امکانات اختیاری بشه و امکانات اختیاری بیشتر بشه یا این که از حجم بیان باکس کم بشه و...

پ ن: بعد ا این که پویش قبلی در مورد بیان به یه جاهایی رسید یه کمی از نوشتن و ایده دادن در باره بیان امید وار تر شدم ولی بیان باید به داشتن این کاربرا افتخار کنه :)
خیلی از وبلاگ نویسا گفتن حاضرن مبالغی رو برای کمک به بیان بدن یا خیلیا گفتن میتونن یه گوشه کار بیان رو بگیرن و به بیان کمک کنن. 
این ها همه در حالیه که اکثر کاربرای سرویس دهنده های دیگه میخوان از هزینه هایی که به سرویس دهنده های وبلاگ میدن کم کنن ولی کاربرای بیان وقتی دیدن بیان مشکل مالی داره میگن هزینه های امکانات اختیاری رو بیشتر کنه و بعضیا هم که گفتن چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم حاضرن به بیان کمک مالی بکنن و...
راستش همچین کاربرایی توی هر سرویس دهنده ای پیدا نمیشن!


اسپانسر، اسپانسر، اسپانسر 

اولویت شرکت بیان برای رفع مشکلات مالیش باید پیدا کردن اسپانسر و حامی مالی و سرمایه گذار باشه، اصلا شرکت یا مجموعه ای که پشتوانه مالی نداشته باشه در دراز مدت زیاد اوضاع خوبی نداره :(
پس اول از همه باید دنبال اسپانسر باشن حالا اگه مشکل پیش اومد و کسی رو نتونستن پیدا کنن یا کسی رو پیدا کردن که هزینه زیادی برای بیان نمیکنه بعدش میتونن برن سراغ پیشنهاد های کاربرا که برای رفع این مشکل چیکار کنن.

جشن گلریزان، هم اکنون نیازمند یاریتان هستیم! 

اگه اوضاع بیان واقعا اینقدر خرابه و کارش گیره پوله بیاد و شماره حسابی چیزی بزاره و کاربرا هم اگه دوست داشتن در حد خودشون یه مبلغی رو واریز کنن که حداقق در حد خودشون از بیان حمایت کرده باشن.

اول خودتون دست به کار بشین

اگه بیان میبینه از نظر مالی مشکل داره اول از همه از شرکت خودش شروع کنه و موارد غیر ضروری رو حذف کنه تا یه کمی اوضاع بهتر بشه.
حالا این حذف کردن میخواد تعدیل نیرو باشه یا مثلا از دسترس خارج کردن سرویس هایی مثل سرویس هایی که یا درست کار نمیکنن یا کاربر زیادی ندارن مثل همین جستجوگر سلام و...

البته بهتره در مورد فضای ذخیره سازی یه تجدید نظر هایی بشه، چون بعضی از سایت ها رو دیدم که برای ذخیره اطلاعاتشون از بیان باکس استفاده میکنن :/

در اخر 

توی این دوره زمونه برای اکثر شرکت ها و مجموعه ها مشکلات مالی پیش اومده ولی اگه قرار باشه توی این مواقع بعضی امکانات ضروری اون مجموعه افت کنه و غیر فعال بشه، اون مجموعه یا شرکت از این به بعد با دوتا مشکل مواجهه یکی مشکلات مالی و یکی دیگه نارضایتی کاربرا.


و تشکر از نقل بلاگ که این پویش رو راه انداختن تا کمکی به بیان کرده باشن♥

27/2/99
بالاخره بیان بعد از سال ها یه حرکتی زد 
جزئیات حرکتو در این لینک مشاهده می کنین :/
باشد که بیان آدم شود :|