وضع اقتصاد و اب و هوا و خورد و خوراک جانوران دریایی و چند مورد دیگه، یه چند وقتی هست توی ناحیه ای توی کره زمین به اسم ایــــرانـــ به هم ریخته، از گرونی اجناس و اختلاس و بالا پایین شدن قیمت سکه و دلار[ ارز ] بگیر تا پیدا شدن انواع سلطان و اندر احوالات مردم و دولت تدبیر و امید و دلار و مرغ و گوجه فرنگی O_o

اصلا اینقدر این چند وقت اخیر سلطان پیدا شد که اصلا نمیدونستم همچین چیز هایی هم هست و سلطان داره، مثل سلطان سکه و ارز و مرگ و درد و هزارکوفت و زهرمار دیگه که هر کدومشون یه سلطان پیدا کردن :|

پ ن 1: یه چند وقت دنبال بودم یه جای خالی پیدا کنم سلطانش بشم، منتها جای خالی پیدا نشد و این ارزوم ناکام موند.

حالا از همه این ها که بگذریم میرسیم به وضع حال که قیمت دلار که طبق اطلاعات این سایت در زمان نوشتن این متن این قیمت 115,900 که صد البته قابل شما رو هم نداره. توی همین دوره خیلی از افراد بیکار شدن و خیلی مشکلات اقتصادی واسشون پیش اومد و بعضیا دیسک کمر گرفتن زیر بار این مشکلات و ...

بعضی از این افراد شروع کردن به غر زدن و بد گفتن از دولت و به فحش کشیدن زمین و زمان، ولی نمیدونن که بالارفتن قیمت دلار بد که نیست هیچ تازه خیلیم خوبه.
حالا حتما میگین که کجاش خوبه؟

الان بهتون میگم فقط کافیه نیمه پر لیوانو ببینین، یکی از فوایدش ارزش بالای دلار توی کشور عزیزمونه که شما اگه بتونی یه صد دلاری جور کنی، میتونی نصف بازارو جارو کنی واسه خودت.

حتما میگی که این که خیلی بده طرف میاد بازارای مارو جارو میکنه و میره، ولی قرار بود نیمه پر لیوانو ببینین، از اون جایی که قیمت این بزرگوار بالایه ما اگه بتونیم یه کاری واسه خودمون جور کنیم که بهمون به دلار حقوق بدن، ما هم میتونیم بازار را رو جارو کنیم نمونش یکی از رفیقای خوبم که تا چند وقت پیش پول نداشت اینترنت بخره چه برسه که بره بازا رو جار کنه، این اقا الان واسه خودش یه کار توی یه شرکت خارجی[ اسمشو نمیگم تبلیغ نشه :D ] جور کرده و داره به دلار حقوق میگیره.

چند وقت پیش فهمیدم گوشی ایفون خریده تازه اینترنت شم یه سال شارژ کرده بود :(

الان شما فک کن دلار بیاد پایین، رفیق ما بدبخت مبشه، ولی فک کن بره بالا، رفیق ما یه سال دیگه هم اینترنتشو شارژ میکنه :)

دیگه یه سری اتفاقای جزئی هم می افته که اصلا مهم نیست مثلا شاید یکی دو نفرم پول نداشته باشن برن دارو مریض سرطانیشونو بخرن و بدبخت بشن بعضیا ورشکست کنن و ارزش پول ملی بیاد پایین و یه چند تا چیز دیگه، که صد البته اینا اصلا مهم نیست مهم نیمه پر لیوانه :|||||||

یکی دیگه از این فواید ثواب جمع کردن ملت همیشه در صحنه ایران است، شما فرض کن طرف [ ترجیها این فرد، بدبخت و بی پول در کشور خود است. ] از اون سر دنیا میاد ایران حالا اون کسی که پول ندار و بدبخت بوده دیگه مرده و به جاش جناب مهندس X متولد شده، و این جناب منهدس که از شادی در پوست خود نمیگنجد از خوبی های کشور ایران و قیمت پایین محصولات سخن میگوید و همون جوری هم که خبر دارین شاد کردن دل مومن ثواب زیادی داره، پس در این جا کل ملت شریف ایران با جلو گیری از بدبخت شدن یه نفر به ثواب بالایی میرسن که بازم بقیه چیزاش مهم نیست فقط کافیه نیمه پر لیوانو ببینین.

پ ن 2 : حالا چون شاید طرف مسلمون نباشه شما برای محاسبه ثواب دریافتی تون نصف ثواب اصلی به توان یک دوم تقسیم هشتاد میلیون  رو برای خودتون در نظر بگیرین.

دیگه فعلا فایده دیگه ای به ذهنم نمیرسه تا براتون بنویسم ولی فعلا قدر خودتونو بدونید [ هر کدومتون 231 میلیون ناقابل می ارزین ] و به یاد داشته باشید که یه عدد چقدر در زندگی مردم تاثیر گذاره، و در مواقعی که سختی ها و مشکلات امون شما رو بریدن فقط کافیه زاویه دیدتونو عوض کنین و نیمه پر لیوانو ببینین تا زندگیتون از این رو به اون رو بشه.

باشد که آدم شویم :|