بالاخره ما هم به این پویش پیوستیم و به نوعی دین خودمونو نسبت به بیان ادا کردیم :)
این پویش از وبلاگ شخصی اقای قاسم صفایی نژاد شروع شد و این چند وقته افراد زیادی هم توی این پویش شرکت کردن که میتونین لیست این افراد رو این جا ببینین.
در ادامه هم ایده‌ها و نظرات منو میبینید...
اول از همه یه تشکر بکنم از اقای صفایی نژاد که این پویش رو شروع کردن و بقیه افرادی که توی این پویش شرکت کردند، حالا دیگه معلوم نیست اصلا بیان بفهمه همچین پویشی اجرا شده و کاربرا چه درخواست‌هایی دارن و این که یه تکونی به خودشون بدن و یه حرکتی بکنن یا نه

امکان ساخت وبلاگ چند منظوره
توی وردپرس این امکان هست که یه سایت بزنیم با بخش‌های مختلف مثل انجمن و فروشگاه و... که هر بخش از اون یه قالب و استایل مجزا داره، چه خوب میشد اگه بیان هم این امکانو داشت.

جستجوی هوشمند فراگیر با موتور جستجوی سلام
حالا اکثر افراد که از موتورهای جستجوی خارجی مثل گوگل و بینگ و یاهو استفاده میکنن ولی تعدادی هم هستن که از موتورهای جستجوی ایرانی استفاده میکنن. همون طور هم که میدونین بیان یه موتور جستجو به اسم سلام داره، که اخرین بروزرسانیش 3 دی ماه 91 بوده الانم نسخه ازمایشیشه که همونم به زور کار میکنه :|
حالا به خاطر اون دسته از کاربرایی که از این موتور جستجو استفاده میکنن(البته فکر نمیکنم کسی به اون صورت استفاده بکنه) یه دستی به سر و روش بکشین :/
اصلا کاربرا رو ولش کنین نمیخواد برای اونا کاری بکنین ولی این جور پروژه های نیمه کاره و ناقص تصویر و وجه خوبی برای خود شرکت بیان هم نداره چه برسه به این که کاربرا هم بخوان استفاده کنن :/

قالب و طراحی قالب
اول از همه یه دستی به سر و و روی نسخه موبایل قالبای پیش‌فرض بکشین و چند تا قالب جدید رونمایی کنین و از این جور کارا
البته اگه نحوه طراحی قالب رو هم یه تغییراتی توش بدین که خیلی بهتر میشه، یه چیزی توی مایه‌های وردپرس ولی نه به اون صورت خیلی حرفه‌ای همین که چهار تا کد کمتر بزنیم برامون بسه.

توسعه شبکه اجتماعی
یه جورایی بیان هم شبکه اجتماعی داره، همین بخش وبلاگ‌های دنبال شده و کامنتا و... اگه می‌شد افراد رو هم توی پست‌هامون مثل اینستا منشن کنیم یا برای پاسخ‌های بقیه افراد بتونیم پاسخ ارسال کنیم هم خوب بود.

سیستم عضویت و api
اگه بیان یه سیستم عضویت مثل وردپرس داشت که میشد کاربرا توی وبلاگ ثبت نام کنن و حساب کاربری داشته باشن، مورد خوبی بود و میشد خیلی از ایده‌هارو با وبلاگ‌های بیان پیاده سازی کرد، اگه یه api هم برای برنامه نویسا ایجاد کنن که دیگه عالی میشه.



اینا مواردی بود که به ذهن من رسید و اگه بیان این ویژگی هارو داشت خیلی برای کاربرای بیان خوب بود و میتونستن خیلی کارا بکنن.
خوب طبق قانون این پویش باید 5 نفر رو دعوت کنیم به این پویش که متاسفانه فرد خاصی رو نام نمیبرم و به جاش از همه کسانی که توی بیان وبلاگ دارن و این پست رو میخونن دعوت میکنم که یه پست در مورد ین پویش منتشر کنن.
راستی اگه در این پویش شرکت کردین لینکشو این جا ارسال کنید.


اگه به کسی بر نمیخوره، فک نمیکنم بیان با این پویش‌ها هم دست به کار بشه و یه تکونی به خودش بده ولی این جور پویش‌ها بد نیست و ممنون از کسانی که با اجرای این نوع پویش ها به فکر توسعه بیان بودن.
حالا من از جریانات و اتفاقاتی که برای شرکت بیان افتاده یا نیفتاده خبر ندارم ولی از اون جایی که دیگه فعالیت زیادی نداره با توجه به
این که چند سالی میشه توی وبلاگشون پست نزاشتن و خبری از وبلاگ های برتر و... نیست و به فکر توسعه و پیشرفت نبودن و چه بسا پسرفت هم کردن توی این چند سال، فک میکنم به مشکل خوردن و دست از کار کشیدن و گرنه باید تا قبل از این یه تغییرات هر چند جزئی هم توی بیان ایجاد میکردن.

حالا امید وارم که این پویش باعث بشه یه حرکتی بکنن و به فکر باشن :(


3/28
بالاخره بیان از این پویش خبر دار شد و این پویش به یه نتیجه ای رسید.
جزئیات بیشتر ==> کلیک کنید

4/1
جزئیات جلسه ای رو که برخی از کاربرای بیان با مدیر عامل بیان داشتند رو میتونین این جا ببینید




باشد که بلاگ بیان هم آدم شود :|