کاری به نقد های توی اینترنت ندارم، نقد فیلم و اشکالای فرم فیلم هم باشه برای منتقدا؛ بعد از چند وقت دیدن فیلم های چرت و پرت بالاخره یه فیلم دیدم که حالممو بهتر کرد و توی این پست قراره یه معرفی ازش داشته باشم.
(پوستر فیلم فورد در برابر فراری)

راستش قبل از این که این فیلم رو ببینم، زیاد علاقه ای به دیدنش نداشتم چون تایم فیلم یه کمی زیاد بود (152 دقیقه که میشه تقریبا همون 2 ساعت و نیم) ولی وقتی دیدمش با خودم گفتم برای چی زودتر این فیلمو ندیدم!

فورد در برابر فراری یه فیلم زندگینامه ایه که توی فیلم با زندگی نامه چند نفر اشنا میشین و این که این فیلم بر اساس واقعیته.

کارگردانش هم اقای جمیز منگولد هست که توی کارنامش فیلم های قطار 3:10 یه یوما و لوگان رو داره، از سینما و دنیای مارول که زیاد خوشم نمیاد ولی به شدت از فیلم قطار 3:10 یه یوما خوشم اومد.

همون جور که از پوستر و عنوان فیلم مشخصه، ما با یه فیلم مسابقه ای طرف هستیم که کارگردان خیلی خوب فیلم رو از اب در اورده و توی فیلم بعضی های کلیشه ای رو که توی فیلم های مسابقه ای دیگه هست نمی بینیم. البته فقط بحث مسابقه نیست و توی فیلم مواردی مثل: 
  1. وطن پرستی
  2. سیاست 
  3. هیجان + کمی ترس
  4. زندگینامه 
  5. اخلاق و ضد اخلاق ها
  6. دوستی 
  7. فداکاری 
  8. و...
رو هم میبینیم، البته نیاز به یه کمی دقت داره :/

زیاد داستان فیلم رو اسپویل نمیکنم و فقط یه توضیح کلی میدم:
داستان فیلم این جوریه که کن مایلز و کرول شلبی که به ترتیب راننده و طراح خودرو هستن توسط هنری فورد دوم استخدام میشن تا یه ماشین طراحی کنن تا بتونن توی مسابقات 24 ساعته لمانز فرانسه شرکت فراری رو شکست بدن و...

پ ن: فک کنم دیگه خیلی کلی گفتم 🤦‍♂️

جوایز و افتخارات این فیلم رو هم می تونین توی ویکی پدیا و... پیدا کنین، فقط این که این فیلم توی سایت IMDb امتیاز ۸.۱ رو گرفتهواز سایت راتن تومیتو که نظرات مخاطبان و منتقدا رو در مورد فیلم نشون میده به ترتیب نمره ۹۸ و ۹۲ از صد را را گرفته که نمره خیلی خوبیه. توی سایت متاکریتیک هم درجه ۸۱ رو گرفته :)

خلاصه که من خودم از فیلم خوشم اومد و پیشنهاد میشه اگه 2 ساعت و نیم وقت خالی دارین این فیلم رو ببینین و نظرتونو توی همین صفحه کامنت کنین :))))