به آخرین جلسه از دوره آموزشی رسیدیم. و قراره توی اون چند تا راه برای کسب در آمد از وبلاگ نویسی و معضلاتش رو بگیم. به صورت خلاصه اگه بخوام بگم:

  • یه وبلاگ بسازین
  • محتوای خوب و بهینه تولید کنید
  • مخاطب های خودتونو افزایش بدین
  • اعتماد مخاطباتونو جلب کنید
  • و در آخر به پول در اوردن بپردازین
در ادامه به برسی روش های کسب در آمد از وبلاگ نویسی میپردازم به علاوه یه چند تا نکته دیگه ;)

معظلات کسب در آمد از وبلاگ

شما تنها وبلاگ نویس جهان نیستین، خیلی ها وبلاگ هایی بهتر از شما دارند و این وبلاگ ها هم اعتبار و شهرت دارند هم بازدید کننده بالا و محتوای خوب؛ ولی چرا باید سیستم وبلاگ دهی مثل بلاگفا و یه چند تای دیگه توی وبلاگ شخص تبلیغات کنن و پولشو به جیب بزنن در صورتی که وبلاگ نویس زحمت میکشه و وقت میزاره و محتوای خوبی برای وبلاگش تولید میکنه و این که کلی تلاش میکنه که بازدید خوبی برای وبلاگش دست و پا کنه و شهرت قابل قبولی بدست بیاره؛ بعد یه سیستمی میاد و تبلیغات میزاره توی وبلاگ شخص و بعد کل پولو به جیب میزنن و هیچی به وبلاگ نویس بدبخت نمیدن!

هنوز حق اعتراضی هم نداره؛ چون اگه خیلی اعتراض بکنه وبلاگش بسته میشه و ...

حالا خدارو شکر سیستم های وبلاگ دهی جدید تری مثل بیان اومدن و این نوع تبلیغات رو ندارن البته مورد های دیگه ای هم هستن که من اطلاعات دقیقی ندارم ازشون.

حالا از این معضلات که بگذریم باید بدونید که:

یک این که کسب در امد از وبلاگ نویسی کاری زمان بره و این جوری نیست که شما امروز وبلاگ بزنین وشب بخوابین و صبح بیدار بشین و بتونین از وبلاگتون چند میلیونی به جیب بزنین!

مسلما باید برای این که وبلاگ خوبی داشه باشین تلاش کنید و محتوای خوب تولید کنید و توی شبکه های اجتماعی و بقیه سایتا و وبلاگا تبلیغ کنید و... که بتونین توی دراز مدت به سودی خوبی برسین.

به صورت خلاصه اول یه وبلاگ خوب و خوشگل بسازین بعدا که بازدید کننده هاتون رفت بالا شروع به کسب در امد از وبلاگتون کنین، و این که همزمان هم میتونین از چند تا روش برای کسب در امد استفاده کنین ولی حواستون باشه که تبلیغات یا بقیه کارهایی که برای کسب در امد از وبلاگتون میکنین، مخاطبا رو اذیت نکنه چون این جوری بازدید هاتون ریزش میکنه و مخاطب های وبلاگتونو از دست میدین.


روش های کسب در امد از وبلاگ نویسی

روش ها به صورت زیر هستن:
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات بنری
  • اگهی ریپورتاژ
  • فروش بک لینک
  • سیستم های همکاری در فروش
  • فروش محصول یا ایجاد فروشگاه اینترنتی
  • فروش فایل
  • ارائه خدمات مشاوره
  • برگزاری دوره و کلاس های اموزشی
  • ایجاد محتوای پولی
  • و...
حالا توضیح مختصری در مورد هر کدوم میدم:

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا همون PPC یکی از اولین راه هایی هست که به فکر وبلاگ نویسیا میرسه، روش کار هم به این صورته که شما لینک یا بنر تبلیغاتی یا هر چیز دیگه ای رو توی وبلاگتون میزارین بعد به ازای هر کلیکی که روی اون لینک یا بنر میشه به حساب شما یه مبلغی افزوده میشه.

معروف‌ترین سرویس تبلیغاتی هم گوگل ادسنس هست که متعلق به گوگل است و در زمینه تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کنه. البته این سرویس سال‌های زیادیه که برای ایرانیا تحریمه و همچنین از زبان فارسی هم پشتیبانی نمیکنه. و سود ان چنانی هم نداره :(

تبلیغات بنری

میتونین تبلیغ سایت ها یا هر چیز دیگه ای رو در ازای پرداخت مبلغ ماهیانه یا هفته ای توی قسمت های مختلف وبلاگتون بزارین؛ این روش سود بیشتری نسبت به روش قبلی داره. و این که بعضی سایت هایی که تبلیغات کلیکی ارائه میکنن این نوع تبلیغ رو هم دارن.

اگهی رپورتاژ

برای این کار شما یه پست مینویسین به صورتی که به خوبی ها و مزایای یه محصول یا خدمات میپردازین و توی اون وب سایتی که اون خدماتو ارائه میده رو معرفی میکنین. این کار به صورتی باید انجام بشه که مخاطب فکر نکنه شما میخواین محصول رو به اون قالب کنین بلکه باید به صورتی باشه که مخاطب فک کنه که استفاده از این محصول براش خوبه و میتونه نیاز هاشو بر طرف کنه؛ یعنی باید در حکم یه مشاور دلسوز ظاهر بشین.

فروش بک لینک

از این نوع تبلیغات وقتی میتونین استفاده کنین که وبلاگتون بازدید بالایی داشته باشه که بقیه بتونن به محلی برای دیده شدن به وبلاگتون نگاه کنن، راستی به جز بازدید باید وبلاگتون از نظر سئو در حد قابل قبولی باشه.

سیستم های همکاری در فروش

شما توی این روش با یه شرکت یا فروشگاهی هماهنگ میکنید که با فروش محصولات یا خدماتشون یه درصدیش هم به عنوان فروشنده به شما برسه.

فروش محصول یا ایجاد فروشگاه اینترنتی

اگه محصول یا خدماتی برای فروش دارین میتونین با راه اندازی یک وبلاگ یا سایت فروشگاهی، اقدام به فروش محصولات یا خدماتتون بکنید.

فروش فایل

میتونید فایل های لایه باز فتوشاپ [ PSD ] یا مثلا قالب سایت و وبلاگ و... رو برای فروش توی وبلاگتون بزارین، البته قبل از این کار باید اعتماد مخاطباتونو جلب کنید که یه وقت فکر نکنن کلاه برداری میکنن و...

ارائه خدمات مشاوره

اگه توی یه رشته خاص تخصص دارین میتونید باگرفتن مبلغی به مخاطب ها و کاربرای وبلاگتون مشاوره بدین.

برگزاری دوره و کلاس های اموزشی

باز هم اگه توی یه رشته خاص تخصص دارین میتونن به عنوان مدرس دوره و کلاس های اموزشی چه به صورت مجازی و چه حضوری برگزار کنین.

ایجاد محتوای پولی

این روش برای سایت ها و وبلاگ هایی به درد میخوره که:

  1. محتوای خوبی تولید میکنن
  2. مخاطب و کاربر زیاد دارند
  3. کاربرا به اون وبلاگ یا سایت اعتماد کامل دارن

اگه شما هم این چنین وبلاگ یا سایتی دارین میتونید با فروش اکانت به صورت ماهانه یا هفتگی و... افدام به کسب در امد از وبلاگ یا سایتتون بکنین.

البته یه سری کارهای دیگه هم میشه برای کسب در امد از وبلاگ کرد که بعضیاش بستگی به خلاقیت وبلاگ نویس داره ولی به جز این روش ها میشه از روش های دیگه ای مثل:

  • کوتاه کردن لینک
  • اقدام به جمع اوری زیر مجموعه و...

نتیجه گیری

در کل اگه شما یه وبلاگ خوب داشته باشین راه های کسب در امد از اون زیاده و متنوع. جای سختش بالا اوردن یخ وبلاگ خوب توی گوگل و بقیه متور ها جستجویه و بعد از اون وقتی شما وبلاگ پر بازدیدی داشته باشین راه های کسب در امد برای شما هم زیاده و هم متنوع.



اینم قسمت آخر این دوره آموزشی امید وارم که براتون مفید واقع شده باشه




باشد که آدم شویم:|

به پایان قسمت دوم رسیدیم اگه سوالی چیزی دارین توی کامنتا بگین تا بهش جواب بدم


قسمت قبلی

قسمت بعدی


باشد که آدم شویم :|


برگرفته شده از mynotpad.blog.ir



به پایان قسمت دوم رسیدیم اگه سوالی چیزی دارین توی کامنتا بگین تا بهش جواب بدم


قسمت قبلی

قسمت بعدی


باشد که آدم شویم :|


برگرفته شده از mynotpad.blog.ir

به پایان قسمت دوم رسیدیم اگه سوالی چیزی دارین توی کامنتا بگین تا بهش جواب بدم


قسمت قبلی

قسمت بعدی


باشد که آدم شویم :|


برگرفته شده از mynotpad.blog.ir

به پایان قسمت دوم رسیدیم اگه سوالی چیزی دارین توی کامنتا بگین تا بهش جواب بدم


قسمت قبلی

قسمت بعدی


باشد که آدم شویم :|


برگرفته شده از mynotpad.blog.ir