حاضرم با ویروس ها و تروجان های قوی، آنتی ویروس های ضعیف را پاک کنم
تا
با آنتی ویروس های ضعیف تروجان ها و ویروس های قوی را پاک کنم

توی این پست یه داستان اموزنده واقعی رو براتون تعریف میکنم و با نتیجه گیری از داستان به معرفی 6 تا از بهترین انتی ویروس های پولی سال 2019 میپردازم.


دیگه امروز هر کسی حداقل یه دونه انتی ویروسو توی سیستمش داره. البته به جز من،من از اولشم به انتی ویروس و این جور چیزا اعتقادی نداشتم. ادم باید خودش حواسش به همه چی سیستمش باشه بعد در گذر زمان خودش به یه انتی ویروس خوب تبدیل میشه.

ولی امروز با وجود این همه ویروس و کیلاگر و باج افزار و هزارتا کوف و زهر مار دیگه، برای اولین بار به یه انتی ویروس خوب احتیاج پیدا کردم، حالا حتما میگین چرا؟ شما که خودت یه پا انتی ویروسی [ اعتماد به نفس نیست کِـ ] چرا دیگه؟

و باید بگم که چند وقت پیش در یک مهمانی به میزبانی ما، یه اتفاقاتی افتاد که در ادامه میگم براتون. یه شب توی مهمونی یکی از بچه های فامیل اومد گفت:

پسر فامیل: میتونی چند تا چیز از این فلشه [ فلش سفید رنگشو اورد جلو ] بریزی توی گوشیم ؟
من : کابل otg نداری؟
پسر فامیل : اگه داشتم به تو نمیگفتم، حالا خودت نداری پ؟
من : نه والا ندارم.
پسر فامیل : پس یه کاریش بکن دیگه :\
من : باشه، صبر کن سیستمو روشن کنم.
دوباره پسر فامیل : باشه، ممنون.


سیستمو روشن کردیمو فلشو زدیم و میخواستیم فایلارو انتقال بدیم که گوشیش فضای خالی نداشت و بهش گفتم گفت برو یه چند تا از فایلاشو پاک کن، مام رفتیم یه چند تا رو پاک کردیم، بعد با یه فایل با ایکون عکس و حجم 5 مگ مواجه شدیم O_o

گفتم بهش که پاکش کنم، گفت: نه، باز کن ببینم چه عکسیه که 5 مگه. باز کردم دیدم صفحه cmd ویندوز باز شد و همون جور که داشت محو میشد، فهمیدم که هنوز به یه انتی ویروس خوب تبدیل نشدم و قربانی ویروس شدم. و بعد به صورت ضربتی شروع کردم به اقدامات پیشگیرانه از اسیب های بعدی ویروس به سیستم.

و بعد از این اقداماتم، به بیکاری و کنجکاوی زیاد اقدام به کپی کردن فایل ویروس توی سیستمم کردم تا بعدا ببینم چجوری کار میکنه و ... و گذشت و چون ویروسه سیستمو به گند کشیده بود مجبور شدم ویندوزو عوض کنم.

گذشت تا یه هفته بعدش، من در حال تمیز کاری فایلای سیستم بودم تا فضای خالی برای دانلود فیلم جور کنم، که دیدم یه فایلی هست با ایکون عکس، میخواستم پاک کنم که گفتم شاید چیز مهمی باشه و دوباره بازش کردم و فهمیدم که همون ویروسه بوده که هفته پیش اجراش کرده بودم و دوباره مجبور به عوض کردن ویندوز شدم -_-

و چند وقت بعدش باز متوجه شدم که ویروسه توی درایو های دیگه سیستمم کپی شده، چون دوباره توی یه درایو دیگه دیدمش و اشتباهی اجراش کردم.

و این گونه بود که توی دوهفته 3 بار ویندوز عوض کردم، و فهمیدم که حتما باید یه انتی ویروس خوب نصب کنم.

در نتیجه گفتم این پستو بنویسم تا اگه بقیه هم مثل من، خودشون حکم یه انتی ویروسو دارن بهشون بگم که:

دیگه تموم شد اون دوره ای که ویروسا معمولی و ساده بودن و ... الان انقدر ویروسا پیشرفت کردن که صد تا انتی ویروسم داشته باشی کمه، چه برسه که به بخوای خودت ویروسا رو تشخیص بدی.

و یکی دیگه از دلایل این بود که تازگیا این کرکرای سرور مجازی اقدام به ریختن باج افزار توی سرور بندگان خدا میکنن و باید بگم که این کار هیچ سودی نداره که هیچ هنوز ضررم داره، چون شاید توی 10 تا سرور یه نفرشون پول بده و بدی دیگه ای هم که داره بقیه ادمین سرورا که متوجه قضیه میشن، سرورشونو قوی تر میکنن و امنیتشو میبرن بالاتر تا کسی نتونه اونو کرک کنه و از این حرکتا روشون بزنه . که در نتیجه کرک سرور از قبل سخت تر میشه. و در واقع دارن با این کار، کار خودشونو سخت تر میکنن.

و در اخر هم چند تا انتی ویروس معروفو از نظر سایت AV-Comparatives رو با یه عکس معرفی میکنم:


پ ن 1 : برای بزرگ تر شدنش، روی عکس کلیک کنید.
پ ن 2 : خودتو برین دنبال لینک دانلود و لایسنس و بقیه کاراش.

و طبق تجربه های من این انتی ویروسا بدک نیستن :
  1. KasperSky
  2. eset
  3. node32

4/25
البته طبق برسی ها یه چند تا انتی ویروس دیگه هم بودن که به عنوان بهترین انتی ویروس های پولی سال 2019 شناخته شدن که در ادامه معرفیشون میکنیم.
پ ن 3 : دیگه توی این لیست انتی ویروس های معروف مثل نود32 و... رو معرفی نمیکنم.




1. Bitdefender Antivirus Plus 2019

یه انتی ویروس خوب و قابل اعتماد که امنیت شما رو هنگام وب گردی تامین میکنه و از ورود شما به سایت های مخرب جلوگیری میکنه همچنین این انتی ویروس یک ضد فیشینگ خوب هم داره پس میتونین با خیال راحت به خریدهای اینترنتی بپردازید.
البته قیمتش یه کمی بالاس ولی با امکاناتی که داره خریدش می ارزه.




2.Norton Antivirus Basic

انتی ویروس Norton یک محافظ خوب برای سیستم شماست و از الوده شدن سیستم شما به تروجان ها و دیگر بدافزارها جلوگیری میکنه.
این انتی ویروس رایگان نیست اما مانند انتی ویروس قبلی ارزش خرید دارد. از جمله امکانات این انتی ویروس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اسکن خودکار دستگاه ها و از بین بردن عوامل مخرب
  • جلوگیری از دزدیده شدن رمزهای عبور شما
  • و...




3.Webroot SecureAnywhere Antivirus

مهم ترین ویژگی این انتی ویروس کم حجم بودنش است، این انتی ویروس به معنای واقعی کم حجم است به صورتی که بعد از نصب فقط 2 مگابایت از حجم هارد شما را اِشغال میکنه.
این انتی ویروس قابلیت ضد باج افزار و فایروال هم دارد و با ضمانت 70 روزه خرید شما را تضمین میکنه. و هم سیستم عامل ویندوز و هم مک از این انتی ویروس فوق کم حجم پشتیبانی میکنند.




4.F-Secure Antivirus SAFE

این انتی ویروس هم مثل قبلیا پولیه و رایگان نیست! اما ویژگی این انتی ویروس نسبت به قبلیا داشتن اپلیکیشن ios، اندروید، مک و ویندوز هست.
این انتی ویروس قیمتش یه کمی بالاس ولی به جاش امکانات خوبی داره، مثلا:
  • اگه گوشی موبایلتون گم شد میتونید با این انتی ویروس ردیابی و قفل بکنینش
  • سرعت بالایی داره 
  • رابط کاربریش بدک نیست
  • راحت نصب میشه و با همه برنامه ها هم سازگاره 
  • و...




5.Trend Micro Antivirus+Security

یکی دیگه از انتی ویروس های مخصوص ویندوزه که ویژگی های زیادی مثل:
  • اسکن کردن ایمیل قبل از باز کردن 
  • جلوگیری از نفوذ هکر ها
  • کنترل والدین 
  • جلوگیری از سرقت اطلاعات 
  • و... داره.

البته سایت AV-Comparatives میگه این انتی ویروس بعضی وقتا توی شناسایی فایل ها دچار مشکل میشه و یه کمی ایراد داره و سایت AV-Test هم گفته که این انتی ویروس خیلی هم دقیق و عالی عمل میکنه.
در هر صورت شما کار خودتونو بکنین و به این حرفا گوش ندید :/




6.Panda Antivirus Pro

اسکن کامل سیستم، مسدود کردن سایت های مخرب، فایروال و جلوگیری از ورود بدافزارها به کامپیوتر چند تا از ویژگی های این انتی ویروس هستند.
البته امکانات این انتی ویروس به همین چند مورد ختم نمیشه و میشه موارد زیر رو هم مثال زد:
  • داشتن کیبرد مجازی برای جلوگیری از فعالیت کی لاگر ها
  • رابط کاربری اسان 
  • و...

تا حالا تست های زیادی روی این انتی ویروس انجام نشده ولی امار و ارقام میگه که این انتی ویروس از سطح امنیتی خوبی برخورداره و میتونه امنیت سیستم شما رو تا حد زیادی تامین کنه.


خوب به پایان معرفی بهترین انتی ویروس های سال 2019 رسیدیم، در اپدیت بعدی این مقاله به معرفی بهترین انتی ویروس های رایگان سال 2019 میپردازیم.



باشد که آدم شویم :|
اگه هم انتی ویروس خوبی میشناسین توی کامنتا بگین که به پست اضافش کنم