قراره توی این پست یه افشاگری بزرگ بکنم :)))

که کلا نظرتونو نسبت به مقاله های توی اینترنت عوض میکنه :( و باعث میشه تا یه کمی با دست های پشت پرده اشنا بشید.

اول از همه معنی تولید محتوا رو میگم تا اگه کسی نمیدونست بفهمه تولید محتوا چیه، تولید محتوا به صورت خیلی خلاصه و خودمونی یعنی نوشتن مقاله یا همون پست برای سایت های مختلف.


حالا این که چرا این کار یه خیانت بزرگ محسوب میشه رو در ادامه میگم، این که ایده این پست به ذهنم رسید خودش یه داستان داره که اول داستان رو میگم و بعد به سئوال این که چرا خیانت حساب میشه پاسخ میدم.


من یه چند وقتی بود دنبال یه کار اینترنتی و کسب در امد از اینترنت بودم که یه سری تحقیقاتی انجام دادم و با کلمه فریلنسر اشنا شدم، و دنبال یه جایی بودم تا توش بتونم کار پیدا کنم که با سایت پونیشا و چند تا سایت دیگه اشنا شدم.


نحوه کار این سایت ها هم به این صورته که شما پروفایل خودتونو تکمیل میکنین و بعد با توجه به تخصص خودتون توی اون سایت دنبال کارایی که میتونید انجام بدین میگردین، مثلا یه نفر برنامه نویسه وبه و میره توی اون سایت ثبت نام میکنه و پروژه های ثبت شده ای که توی حوزه برنامه نویس وب هست رو انجام میده و یه پولی به جیب میزنه.


ما هم رفتیم و ثبت نام کردیم و بعد از چند روز متوجه شدم که این سایتا فایده ندارن و هیچ کار خاص یا پروژه ای از طریق این سایتا نتونستم پیدا کنم، یکی از دلیلاش جو رقابتی سنگینی بود که توی این سایتا حاکم بود مثلا اگر کسی برای یه پروژه ای بودجه 50 هزار تومنی کنار گذاشته بود هر کسی برای این که پروژه رو بهش بدن قیمت پایین تری از نفر قبلی میگفت و این 50 هزار تومن میرسید به 10 یا 20 تومن و توی این برهه زمانی کارفرما که کارش با کمترین بودجه انجام میشد و اون شخص که با هزینه خیلی کمی اون کارو انجام میداد و بقیه افراد که به چروندن گاو مشغول میشدن.


به همین دلیل من به سراغ دوست قدیمی خودم تلگرام رفتم و اونجا چند تا کانال پیدا کردم که کار همین سایتارو انجام میدادن ولی خداروشکر تونستم از این کانالا یه چند تومن پول حلال در بیارم :)


و پروژه هایی که معمولا قبول میکردم بیشتر همین بحث تولید محتوا برای سایت ها بود. و من معمولا پروژه هایی رو انتخاب میکردم که تقریبا بهشون علاقه داشتم و یه چیزایی در موردشون میدونستم.


مشکل اصلی از جایی شروع شد که به من پروزه هایی دادن که تخصصی توی اون موضوع نداشتم. مثلا یه نفر گفته بود در مورد اموزش کار با پاور میکسر دایناکورد مدل 1000 سری 3 یه مقاله 1000 کلمه ای بنویس، و من اصلا تا اون موقع از نزدیک یه پاور میکسر دایناکورد مدل 1000 سری 3 ندیده بودم :/ چه برسه که بخوام 1000 کلمه هم اموزش کار باهاشو بنویسم :|

(اینم تصویر پاور میکسر دایناکورد)


حالا بعضی از موضوعات خوب بودن و با یه سرچ و چرخیدن توی گوگل میشد یه اطلاعاتی در موردشون بدست بیاری و بنویسی ولی بعضی از موضوعات یه جوری بودن که اولین مقاله توی اون حوزه به شمار میرفتن و هیچ فرد پارسی زبانی مقاله ای توی اون موضوع منتشر نکرده بود و مجبور بودم از منابع خارجی یا دانش خودم و بعضی افراد در نوشتن مقاله استفاده کنم.


با این که سعی میکردم جملات و چیزایی رو که مطمئن نیستم و در موردشون اطلاعات ندارم ننویسم که یه وقت غلط در بیاد و... ولی بازم توی بعضی جاها شاید چیزای اشتباهی نوشته باشم، بالاخره انسان جایز اخطاست دیگه :(


حالا موضوعی که پیش میاد اینه که چرا باید مقاله های تخصصی رو بدن به ادمای کار نابلدی مثل من و موضوع اصلی تر اینه که چرا اصلا اون کارفرما زیر بار میره که نگارش یه مقاله تخصصی رو بده به یه فرد نابلد و باز موضوع اصلی تر اینه که من خاک بر سر چرا قبول میکنم که چیزای تخصصی بنویسم :/


***


با همه اینا میخوام بگم که دیگه به بهترین دوست خودمم[ گوگل ] هم با این جریانات پیش اومده نمیشه اعتماد کرد، چون اگه این جریان تولید محتوا این جوری ادامه پیدا کنه دیگه فک نکنم سایتی باشه که مطالبش درست و قابل اعتماد باشه.

درکل اول از همه اگه میخواین تولید محتوا بکنین توی حوزه ای که اطلاعات دارن کار قبول کنین که مثل من درس عبرت نشین برای بقیه. دوم این که مدیرا و وبمستر های سایتا شعور داشته باشن و دنبال کسایی باشن که توی موضوع سایت اطلاعات دارن.

و در اخر هم این که به مقالات و امار این وب سایتا اعتماد نکنین، چون شاید یکی مثل من نوشته باشتشون :)


پ ن : این چند وقت هم درگیر همین بحث تولید محتوا بودم نرسیدم بیام پست بزارم و وقتی اومدم با 70 تا ستاره روشن مواجح شدم.


باشد که آدم شوم :|