سلام به همه، بعد از چند وقت اومدیم یه نکته بگیم و بریم چند وقتیه خیلی به دیوار سر میزدم و دیروز به یه موردی بر خوردم و گفتم که به شما هم اطلاع بدم که یه وقت از سر ندونستن توی دام اینا نیفتین!

در سال های دور یه مطلب در مورد سئو نوشتم اگه نمیدونین سئو چیه اول از همه یه سر به اون مطلب بزنین و یا یه سرچی توی اینترنت در مورد بکنین تا بهتر محتوای این پست رو درک کنین.


خب شاید شما هم توی دیوار آگهی های استخدامی مثل اگهی زیر دیده باشین:



توی این سبک از اگهی ها طرف میاد یه اگهی میزنه که به فلان و فلان نیرو نیاز داریم، و بعد از اخر میگه توی گوگل فلان مورد رو سرچ کنین و وارد سایت ما به ادرس X بشین و فرم استخدام پر کنین.


شاید افراد معمولی بگن خب این کجاش مشکل داره خیلی هم جای باکلاسیه که همه کاراش اینترنتیه و...

ولی متاسفانه یه مشکل بزرگ دارن این اگهی ها؛


اگه واقعا طرف قصد استخدام کردن کسی رو داشته باشه که خوبه ولی تجربه به من ثابت کرده توی درصد بالایی اصن این سبک اگهی ها قرار نیست برای استخدام باشه، به جاش برای افزایش رتبه و بهتر شدن سئوی سایت اون مجموعس نه استخدام.


در مورد اولی که گفتم خب طرف هم سئو سایتش رو بهتر میکنه و هم استخدامشو انجام میده، با یه تیر دو تا نشون رو میزنه و خب مشکلی نداره و ایول بهش.


ولی خب توی مورد دومی:

خود همین سرچ کردن اسم یه سایت توی گوگل و وارد سایت شدن خودش به امتیاز مثبت برای سئو اون سایت حساب میشه.


حالا یه نکته دیگه ای رو هم توی پرانتز بگم؛ توی سئو اگه کاربر تا وارد یه صفحه ای شد مدت زیادی توی اون صفحه نمونه و صفحه رو ببنده از نظر گوگل یه امتیاز منفی برای اون سایت حساب میشه چون گوگل با خودش میگه حتما این سایته مطلب خوبی نداشته و کاربر از اون صفحه راضی نبوده و برای گوگل رضایت کاربر از همه جی مهم تره حالا این یه توضیح کلیه و یه سری استثناهایی داره.


حالا توی مورد دوم طرف ورودی از گوگل میگره و چون توی سایت فرم استخدام گذاشته و کاربرا هم برای استخدام اومدن یه چن دقیقه ای سرگرم پر کردن فرم میشن و بعد اگه صفحه سایت رو هم ببندن مشکلی نیست.


حالا اصلا اینا مهم نیست بزار کارفرما از این روش هم استفاده کنه ولی وقتی مشکل به وجود میاد که اصلا قرار نیست کسی استخدام بشه و این اگهی ها فقط برای بهتر شدن سئوی سایتشونه نه چیز دیگه ای!

در این جور موارد معمولا کسی اعتراضی نمیکنه ولی اگه هم کسی چیزی بگه کارفرما میتونه به سادگی بگه که فرد دیگه رو استخدام کردیم و شما هم از وضعیت بقیه خبر ندارین که بتونین درستی حرفش رو بفهمن و تمام!


خلاصه حواستون به این جور موارد باشه چون متاسفانه من چند روزی که توی دیوار بودم به چند مورد از این اگهی ها برخوردم و خب قبلا خیلی کمتر بود این سبک اگهی ها ولی الان فکر کنم شده یه روش برای بهبود سئو سایت ها.

و من که از این جور اگهی ها چیزی کاسب نشدم، شما تست کنین چون شاید استخدام شدین ولی زیاد به این سبک اگهی ها امید نداشته باشین.


باشد که مثل آدم اگهی استخدام بدیم!