هنوز یه هفته نمیشه که آخرین قسمت هاشو دیدم، سریال خوبی بود و ازش خوشم اومد برای همین تصمیم گرفتم یه معرفی کوتاهی ازش توی وبلاگ داشته باشم. 
تا جای ممکن سعی کردم سریالو اسپویل نکنم و فقط اطلاعات خیلی کلی از سریال دادم :/


فعلا 4 فصل از سریال ساخته شده و ساخت فصل 5 رو هنوز به صورت رسمی اعلام نکردن ولی احتمالا با این استقبالی که از سریال شد بعد از کرونا شروع کنن فصل بعدیشم بسازن.

سریال توی ژانر جنایی درامه و موضوعشم در مورد سرقته البته نوع سرقتی که توی این سریال میبینین کلا با فیلم و سریال هایی که در مورد سرقته فرق داره.

اسم اصلی سریال هم La Casa de Papel که ساخت کشور اسپانیا هم هست که به انگلیسی میشه همون Money Heist البته به زیان شیرین فارسی میشه  «خانه کاغذی» البته دیدم بعضی جاها بهش «خانه اسکناس» یا «خانه پول» هم گفتن.

فیلمنامه خوبی هم داره و به هیچ عنوان خسته کننده نیست(خودم توی 5 روز کل 4 فصلشو دیدم :| )
اگه برای بار اول سریال رو ببینین سریال خوبی به نظر میاد و مشکلی نداره ولی برای بار دوم متوجه یه سری مشکلات خیلی جزئی میشین.(البته اگه یه کمی حرفه ای باشین و دل به داستان فیلم بدین همون بار اول بعضی از اون مشکلات رو میفهمین)

جدا از بحث فرم سریال، این سریال هم مثل بقیه سریال ها و فیلم های هالیوودی یه سری نکات هم پشت پرده خودش داره که بد نیست حواسمون حین سریال دیدن به این نکات هم باشه :)

پ ن: راستش این سریال زیاد شناخته شده نبوده و از یه شبکه تلویزیونی به اسم Antena 3 توی اسپانیا پخش میشده تا این که نتفلیکس اومده و اونو توی دنیا پخش کرده و باعث شهرتش شده.


یه مستند هم به اسم Money Heist: The Phenomenon از روی همین سریال ساخته شده که میاد و داستان ساخته شدن، پشت پرده و مشهور شدن این سریال رو میگه و قاعدتا یه بخش هایی از سریال رو هم اسپویل میکنه.

راستی من که چند جا رو گشتم زیرنویس فارسی براش پیدا نکردم اگه کسی زیرkویس فارسی این مستندو داره خوشحال میشم برام بفرسته(نا گفته نماند که خودم دارم یه زیرنویس فارسی براش می زنم که ملت بی زیرنویس نمونن شب عیدی :/ )

فقط یه نکته: 
اگه خواستین این سریال یا مستندشو ببینین پیشنهاد میشه با زیر نویس و زبان اصلی اسپانیایی باشه، راستش با دوبله لذت صدای اصلی کاراکتر ها رو از دست میدین.

اگه هم زیاد دوست ندارین که بعضی صحنه های +18 فیلم رو ببینین یا میخواین با خانواده و... سریال رو نیگا کنین پیشنهاد میشه از فیلمو یا نماوا استفاده کنین.

و در اخر این که سریالش توی رنج TV-MA هست و هم صحنه داره(نه زیاد) + کلمات رکیک(نه خیلی رکیک)
 
اینم امتیازات سریال:
🍿 IMDb: 8.5/10
👁‍🗨 Metacritic: N/A
🍅 Rotten Tomatoes: 100%
و اینم امتیاز مستند:
🍿 IMDb: 8.2/10


باشد که آدم شویم