ایکون فولدر، ایکون هایی هستن که برای پوشه های ویندوز طراحی میشن، توی این پست میخوام بهتون بگم که این ایکون های چجوری ساخته میشه و یا این که اگه حال و حوصله طراحی شو ندارین چجوری از توی اینترنت پیداشون کنین.

پ ن: این پست اموزش ساخت ایکون فولدر برای پوشه های فیلم و سریال‌ـه ولی با خلاقیت خودتون میتونین از این روش برای ساخت ایکون برای موضوعات دیگه هم استفاده کنین.

آموزش ساخت ایکون برای پوشه های فیلم و سریال

خب اول از همه فتوشاپ رو باز کنین، بعد طرحای اماده زیر رو دانلود کنین و هر کدوم رو که دوست داشتین توی فتوشاپ بازش کنین.


برای دانلود طرح ها (23 طرح) با حجم 5.1 مگ --> کلیک کنین.


بعد از باز کردنش توی گوگل اسم فیلم مورد نظرتونو سرچ کنین و هر کدوم از کاور های فیلم رو که دوست داشتین دانلود کنین. 


پ ن: اگه یه اشنایی هم از قبل با فتوشاپ داشته باشین خیلی راحت تر کار پیش میره ولی اگه جایی مشکلی داشتین توی کامنت های بگین.


اول از همه فایل فشرده طرح ها رو اکسترکت کنین و فایل PSD Template2 رو باز کنین، اینجا من میخوام ایکون فولدر فیلم جان ویک رو درست کنم و از این عکس برای ساخت ایکون فولدر استفاده میکنم.


فایل PSD Template2 و اون عکس کاور فیلم جان ویک رو باز کنین، بعد عکس کاور رو بیارین توی فایل PSD Template2 و بزارینش بالای لایه Your Image Here و خود لایه Your Image Here رو غیر فعال کنین، و بعد عکس کاور جان ویک رو انتخاب کنین و با زدن کلید های ctrl + T اندازه‌ش رو تغییر بدین (توی عکس زیر من شفافیت عکس کاور جان ویک رو کم کردم که بدونم زیرش چخبره و بهتر اونو تنظیم کنم)


یعد روی لایه عکس کاور کلیک راست کنین و گزینه ای که توی عکس زیر مشخص شده رو کلیک کنین تا از حالت کلپینگ ماسک بودن خارج بشه.


حالا کلید کنترل رو نگه دارین و روی تامبنیل (Thumbnail) لایه front کلیک کنین تا اون لایه سلکت بشه، بعد کلید w رو بزنین و با ابزار quick selection قسمت هایی که میخواین رو به محدوده انتخاب شده اضافه کنین، من این جوری عکس رو سلکت کردم:


بعد از این که سلکت کردنتون تموم شد محدوده سلکت شده رو ماسک کنین، برای ماسک کردنش کافیه مثل عکس زیر عمل کنین:


الان شما باید یه همچین عکسی داشته باشین:


پیشنهاد میشه لایه Light رو هم غیر فعال کنین، اگه هم خواستین می تونین اسم فیلم رو توی اون قسمت مشخص شده بنویسین یا اینکه اون لایه اسم فیلم رو هم غیر فعال کنین.

اگه هم می خواین می تونین روی لایه ماسک شده کلیک کنین و با براش سیاه/سفید محدوده سلکت شده رو بیشتر یا کمتر کنین.

هر چقدر بهتر و تمیز تر سوژه رو انتخاب کنین ایکونی که درست می کنین قشنگ تر میشه. و این که حواستون باشه کیفیت عکس کاورتون هم بالا باشه.

از اخر هم عکس رو به صورت Png ذخیره کنین، و بعد به کمک سایت ها و نرم افزار های مختلف تبدیل به ایکونش کنین.


پ ن: اگه دقت کنین سر اقای جان ویک از طرح ایکون زده بیرون، مٌد شده به این نوع ایکون فولدر ها ایکون فولدر های 3 بعدی میگن، پس اگه جایی شنیدین ایکون فولدر سه بعدی زیاد تعجب نکنین چیز زیاد عجیبی نیست!


برای دانلود ایکون فولدر ساخته شده ---> کلیک کنین

برای دانلود فایل لایه باز ایکون فولدر ساخته شده---> کلیک کنین

برای دانلود آموزش ویدئویی ساخت ایکون فولدر با حجم 20 مگ---> کلیک کنین


پیدا کردن فولدر ایکون از اینترنت

چون شما خیلی حال و حوصله ندارین یه راست میرم سر اصل مطلب (اگه حوصله داشتین خودتون ایکون فولدر طراحی میکردین :دی) خب برای این که ایکون فولدرتونو توی اینترنت پیدا کنین فقط کافیه یه سرچ ساده بزنین :/


بهتره این سرچ کردنتون به زبان انگلیسی باشه. مثلا من میخوام فولدر ایکون فیلم تلقین رو پیدا کنم، اول مرورگر رو باز میکنم و متن زیر رو سرچ میکنم:

inception folder icon

البته اگه این جوری هم سرچ کنین فرقی نداره زیاد:

inception icon folder
در کل شما به جای اسم فیلم (inception)، اسم فیلمی که میخواین ایکون فولدرشو پیدا کنین بنویسی و بعد توی تصاویر گوگل از هر کدوم که خوشتون اومد همونو دانلود کنین و بعد طبق اموزش این پست (روز های اینده این پست هم نوشته میشه) ایکون رو روی پوشه های ویندوز بزارین.

یکی از سایت هایی که توش خیلی ایکون فولدر پیدا میشه، سایت www.deviantart.com ‌ـه که فیلتره و باید با فیلتر شکن برین توش.
البته یه سری سایت های دیگه هم هستن، خودم بیشتر از همین سایت ایکون هامو دانلود میکردم و زیاد سراغ سایت های دیگه نمیرفتم.

پ ن: یه اکانت هم توی همین سایت دارم --> کلیک که زیاد توش فعال نبودم :(


این بهترین راه پیدا کردن ایکون فولدر بود، ولی میتونین توی وبلاگ ها و وب سایت های ایرانی هم دنبال ایکون فولدر باشین:

سایت اول

سایت دوم 

سایت سوم

سایت چهارم

سایت پنجم

و...


برای تغییر دادن و گذاشتن ایکون های ساخته شده تون روی پوشه ها هم می تونین از اموزش این پست استفاده کنین.

خب اینم از این، اگه نظری پیشنهادی مشکلی چیزی در مورد مطالب پست بود توی کامنت ها بگین تا با کمک هم حلش کنیم.